Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Kínai

Szonja apukája után szabadon

2017. augusztus 13. - huginakcsinaltam

Nagyon, de nagyon szeretem a kínait, így nagy szívfájdalom volt lemondani róla. Szerencsére a három kedvenc szobatársam egyikének édesapja remek ötletet, és inspirációt adott az alábbi recepthez, amit ezúton is nagyon szépen köszönök!!! ;)

A jó hír, hogy szinte lehetetlen elrontani, és a hozzávalók a hűtő tartalmának megfelelően módosíthatóak. :)

Hozzávalók (2 adaghoz)

Zöldségek 

- 1 nagy vagy 2 kisebb fej (vörös vagy lila) hagyma 

- 3 közepes méretű sárgarépa

- 2 tv paprika

- 1 piros kalifornia paprika

- 1 kisebb cukkini

- szójaszósz ízlés szerint (kb. 3-4 evőkanál)

- 1 evőkanál olaj

- 1 nagy csipet só (ezzel csak óvatosan, mert a szójaszósz már eleve eléggé sós)

Hús 

- 1 teáskanál olaj

- 500 g csirkemell

- 1 evőkanál méz

- só és bors ízlés szerint (én kb. 2 nagy csipet sót és 1 nagy csipet borsot használok)

 

+ 125 g főtt basmati vagy barna rizs 

 

A zöldségek elkészítése:

A zöldségeket szeleteld fel hosszúkás csíkokra (én kb. 5 cm hosszúra és 3-5 mm vastagságúra szoktam). Az olajat egy serpenyőben alacsony lángon/hőmérsékleten/fokozaton melegítsd fel ( nem kell forrónak lennie), majd tedd bele a hagymát és néhány percig (kb. 5-6 percig) süsd (nem kell üvegesre párolni). Ezután add hozzá a sárgarépát, és süsd addig, amíg félig meg nem sült (szerintem kb. olyan 10-15 percig). Ha már félig átsült, akkor add hozzá a paprikákat, így süsd kb. 5 percig, majd add hozzá a cukkinit is. Ha a cukkinit is sül már legalább 5 perce, akkor add hozzá a szójaszószt, és süsd addig, amíg minden zöldség meg nem sül. Szerintem úgy jó, ha még kicsit ropognak, de volt már olyan is, hogy kicsit túlsütöttem, igazából úgy is jó. :) Ha kész vedd le a tűzről.

A hús elkészítése:

A csirkemellet kockázd fel (én nem szeretem, ha túl nagyon, de azt sem, ha túl kicsit, de ez tetszőleges). Az olajat egy serpenyőben alacsony lángon/hőmérsékleten/fokozaton melegítsd fel ( nem kell forrónak lennie), majd tedd bele a csirkemellet, sózd és borsozd meg, és párold meg. Miután megpárolódott (megsült), csurgasd rá a mézet, szépen egyenletesen, hogy mindenhová kerüljön, majd keverd is meg. Ezután kicsit magasabb lángra/hőfokra/fokozatra kapcsolhatsz, hogy gyorsabban karamellizálódjon a méz a húson. Fontos, hogy ne hagyd magára és többször (akár folyamatosan is) keverd meg, mert nagyon könnyen meg tud égni. Akkor lesz jó, ha a méztől szép aranybarna lesz a hús. Ha kész vedd le a gázról.

A rizs elkészítése:

Az átmosott rizst kétszeres mennyiségű sós vízben, fedő alatt párold puhára. Amikor már majdnem teljesen elfőtt róla a víz érdemes többször megkeverni, hogy ne égjen le. Ha elfőtt a víz, akkor vedd le a gázról és fedő alatt pihentesd egy kicsit (20-30 percig).

Ha mindennel elkészültél, akkor a zöldségeket, a húst és a rizst keverd össze, és tálalás előtt egy serpenyőben süsd össze.

Jó étvágyat! :)

 6tag_080817-165223_1.jpg

Tippek

Ha gluténmentesen vagy kénytelen étkezni, akkor a szójaszószt sajnos ki kell hagyni a receptből, de szerintem helyettesíthető curryvel, nyilván nem ugyanolyan az íze, de nagyon finom. Viszont nagyon óvatosan kell vele bánni, mert nagyon intenzív az íze. Javaslom, hogy csak egy késhegynyit tegyél bele először és ha kevésnek érzed, akkor ugyanilyen adagokban tedd hozzá a többi, ízlésednek megfelelő mennyiséget.

Rizs helyett tk. tésztával is nagyon finom, én ilyenkor általában spagetti tésztát szoktam választani.

Ha van a hűtőben, akkor vékonyra szeletelt fejes káposztát is szoktam beletenni. Nagyon finom, csak javasolni tudom. A káposztát a sárgarépával együtt érdemes beletenni, mert nehezebben puhul át. De tettem már bele brokkolit is, ezt viszont külön pároltam meg és csak a legvégén adtam hozzá. Egyébként olyan is volt, hogy csak hagyma és káposzta volt benne, úgy is nagyon finom, és ha esetleg nem kívánod a húst a zöldségek magukban is nagyon finomak. :)

Biztos, ami biztos alapon fokhagyma is tehető bele, én ezt karikákra vágva szoktam beletenni, a sárgarépával egyszerre.

Ha bármi nem érthető a receptben szóljatok! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr1212742138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása