Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Házi mini zsömle/kifli

2018. január 13. - huginakcsinaltam

Egy jó ideje már nem szoktam kenyeret, zsömlét és kiflit enni. Ennek az az oka, hogy a boltokban nem lehet olyat venni, ami minden igényemnek megfelel. Aminek az összetevői és azok arányai jók, borzasztó ízűek vagy nehezen emészthetőek számomra.

Ami finom, az meg nem igazán illik a diétámba. Hogy hiányzik-e? Néha. Vannak ugyanis olyan ételek, amelyekhez nélkülözhetetlen. Ilyen például a szendvics vagy a hot dog.:D Szilveszterkor pogácsát akartam sütni, az eredmény inkább mini zsömle lett. Néha az elrontott dolgokból lesznek a legnagyszerűbbek! ;) Próbáljátok ki, 20 perc alatt elkészül! Nekem a boltba is tovább tart elmenni. :D

Hozzávalók:

- 30 g zabliszt

- 30 g szezámmagliszt

- 60 g búzasikér

- 1 tojás

- 250 g túró

- 2 nagy csipet só

- 1 tk sütőpor

Elkészítés:

A fenti hozzávalókat alaposan gyúrd össze, nyugodtan mehet az összes hozzávaló egyszerre bele a tálba. Csinálhatod úgy is, hogy előbb a száraz hozzávalókat, illetve a tojást és a túrót külön-külön kevered össze, majd ezután gyúrod össze az alapanyagokat. Mindkét verziót kipróbáltam, érdemi különbség nincs.

Ha összeállt a tészta, akkor oszd el 8 egyenlő részre. Formázz belőlük kis gombócokat, majd - lisztezett felületen - nyújtsd őket (tetszőleges formájúra) kb. 1 cm vastagságúra. A kis lapos zsömléket/kifliket helyezd egy sütőpapírral bélelt tepsire, és előmelegített sütőben - kb. 160 fokon - süsd kb. 15 percig. Negyed óra alatt át kell sülniük, ekkor az alja már szép piros lesz. Hogy a tetejének is legyen színe, én 15 perc eltelte, illetve a sütő elzárása után megfordítom a zsömléket, és nyitott sütőajtó mellett még 2-3 percig bent hagyom őket.

Jó étvágyat!

 img_20180106_120131_1.jpg

Tippek:

Ha szeretnéd, akkor a zsömlék tetejét megkenheted (sütés előtt) felvert tojással, és megszórhatod valamilyen maggal (pl.: lenmag, szezámmag, napraforgómag stb.).

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr3913570855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása