Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Csokis piskóta

2017. október 01. - huginakcsinaltam

Utoljára kb. 10 éve csináltam piskótát, és akkor is csak kétszer, mert másodjára úgy elrontottam, hogy jó hosszú időre elment tőle a kedvem. Ezért is volt olyan meglepő, hogy a módosított recept alapján elsőre, sőt másodjára is nagyszerűen sikerült. Próbáljátok ki! ;)

Hozzávalók:

- 3 tojás fehérje

- 1 tojás sárgája

- 4 kiskanál natúr (laktózmentes) joghurt

- 2 evőkanál (gluténmentes) zabliszt

- 1 evőkanál (holland) kakaópor

- 6 evőkanál por eritrit (vagy 3 kanál por eritrit és 30 csepp Polisweet édesítőszer)

Elkészítés:

A tojás sárgáját, a joghurtot, a zablisztet, a kakaóport, és 3 kanál por eritritet (vagy a 30 csepp édesítőt)  alaposan keverd össze egy nagyobb tálban (azért legyen nagyobb, mert később ebbe kell belekeverni a felvert tojás fehérjét). Közben már előmelegítheted a sütőt.

A tojás fehérjét egy másik tálban verd kemény habbá, ennek keretében először csak magában kezd el verni, amikor már félkemény, akkor kanalanként add hozzá a maradék 3 kanál por eritritet. Akkor jó a hab, ha olyan kemény, hogy simán a fejed fölé tudod emelni úgy, hogy nem borul rád :) Miután elkészült a hab, apránként (én 3 részletben tettem) add hozzá a tojássárgájás masszához. Nagyon fontos, hogy a tojás fehérjét ne törd össze, ezért nagyon óvatos, nagy „öblös” mozdulatokkal és lassan keverd bele, különben összeesik.

Ezután már csak egy sütőpapírral bélelt formába/tepsibe kell önteni (én egy 18 cm átmérőjű kapcsos tortaformába öntöttem). Fontos, hogy alacsonyan öntsd bele a formába a tésztát, mert ha nem így teszel, akkor is képes összeesni. Miután kész, érdemes 2-3 alkalommal óvatosan hozzáütni a formát az asztalhoz, hogy a nagyobb légbuborékok szétpukkanjanak. Ezután mehet az előmelegített sütőbe. Én kb. 160 fokon sütöttem kb. 35 percig. Nagyon fontos, hogy az első 10 percben nem szabad kinyitni a sütőt, különben összeesik (mármint nem a sütő, hanem a tészta :D). Miután elkészült vedd ki a sütőből és hagyd, hogy tészta a formában hűljön ki. Ezután már ízesítheted ízlésed szerint (cukormentes lekvárral, gyümölcsszósszal vagy akár túrókrémmel, gyümölcsökkel stb.)

Jó étvágyat!

 csokis_piskota.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr9312893502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása