Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Fahéjas-almás zabsüti

2017. augusztus 01. - huginakcsinaltam

Minden rosszban van valami jó, pont úgy, mint az elrontott zabkásában! Nagyon finom süteményt lehet belőle készíteni. ;) 

Hozzávalók az alaphoz:

- 100 g gluténmentes zabpehely

- 200 ml víz

- 4 evőkanál eritrit (vagy helyette 2 evőkanál eritrit és 20 csepp Polisweet édesítő)

- fahéj ízlés szerint (én kb. egy negyed teáskanálnyit tettem bele)

Hozzávalók a krémhez:

- 125 g laktózmentes túró*

- 1 evőkanál laktózmentes (natúr) joghurt

- 2 evőkanál por eritrit (vagy helyette 1 evőkanál por eritrit és 10 csepp Polisweet édesítő)

- 100 g reszelt alma**

- fahéj ízlés szerint (én kb. egy negyed teáskanálnyit tettem bele)

 

Elkészítés:

A süti alapja egy nagyon sűrűre főzött, majd megsütött zabkása. Ennek megfelelően először az alap hozzávalóit egy lábosban keverd össze, majd közepes lángon/hőfokon/fokozaton folyamatos kevergetés mellett főzd sűrűre. Akkor jó, amikor az állaga már inkább hasonlít egy nagyon sűrű főzött pudingra, mint egy zabkására.

Ha kész van, akkor öntsd egy sütőpapírral bélelt tepsibe vagy tortaformába (én 18 cm átmérőjű kerek tortaformába szoktam) és előmelegített sütőben, alacsony lángon/hőfokon/fokozaton süsd kb. 20 percig. Közben féltávnál érdemes "tűpróbát" végezni (azaz egy fogpiszkálót beleszúrni a közepébe, annak ellenőrzésére, hogy teljesen megsült-e már). Akkor lesz kész, ha a fogpiszkálóra már nem ragad rá a zabkása (az nem baj, ha nem látod teljesen szilárdnak, a lényeg, hogy ne ragadjon rá). Ha kész, akkor vedd ki a sütőből és hagyd a tepsiben/formában amíg teljesen kihűl, mert csak akkor fog teljesen megszilárdulni az alap. Ha kihűlt, akkor vedd ki a formából és tedd egy tányérra (a tésztának rugalmas állagúnak kell lennie). Attól ne ijedj meg, ha kicsit ráragad a "tészta" a sütőpapírba, vágd körbe, majd a sütőpapírral együtt emeld ki a tepsiből/formából, ezután "fejjel lefelé" tedd egy tányérra, így az aljáról is szépen le tudod majd venni a sütőpapírt.

Ezután a krém hozzávalóit alaposan keverd össze és egyenletesen kend a kihűlt alapra. Néhány órára (de legalább egyre) még tedd vissza a hűtőbe, hogy össze tudjanak érni az ízek és kellő mértékben meg tudjon dermedni a süti.

Jó étvágyat!

 zabsuti.jpg

 

 *Én ehhez is az Aldiban kapható laktózmentes Milfina krém-tehéntúrót és joghurtot használom, a 250 g-os kiszerelésű túrónak kb. a felére van szükség a krémhez, a joghurtból pedig annyi kell, hogy kenhető legyen a krém.

**Én nyári almából készítettem, annak a levél nem szükséges kinyomkodni, de ha nagyon lédús fajtát használsz, akkor egy kicsit szerintem nem árt.

+ 1 tipp: Ha még nem főztél pudingot és nem tudod, hogy pontosan mire gondolok, nem baj. Ugyanis szerintem látni és érezni fogod, amikor már eléggé besűrűsödött. Ha főzés után nem elég sűrű, az sem baj, akkor kicsit tovább kell majd sütni, ha pedig túl sűrű lett, majd kevesebb ideig sütöd. Igazából nem lehet elrontani. Csak az a lényeg, hogy folyamatosan keverd, mert nagyon könnyen leég.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr4412699949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása