Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Túrókrém

2017. július 22. - huginakcsinaltam

Gyerekkorom nagy kedvence volt - az óvodában uzsonnára adott - mazsolás-túrókrémes kenyér. Ez ihlette a mostani - családi körben is sikerré vált - kedvenc desszertemet, amelyet csak néhány percig tart elkészíteni,  és számtalan módon variálható ízben elkészíthető.

Hozzávalók (2 adaghoz)

- 250 g laktózmentes krém-tehéntúró*

- 250 g laktózmentes joghurt 

- 5 evőkanál poreritrit (vagy helyette 2 kanál poreritrit és 25 csepp Polisweet édesítő)

- "feltét" ízlés és a hűtő tartalma szerint

Elkészítés

A hozzávalókat egy arra alkalmas tálban egy villa segítségével alaposan keverd össze és már fogyaszthatod is. :) Ugye milyen egyszerű? ;)

Jó étvágyat! 

19622852_237874526727348_5781193492730478592_n.jpg

Tippek

Friss vagy fagyasztott gyümölccsel is elkészítheted. A gyümölcsöt turmixolhatod is, de ha nincs turmixgéped/botmixered vagy egyéb aprításra alkalmas eszközöd, akkor mikrohullámú sütőbe is bedobhatod a gyümölcsöket (magozva, 1-2 percre), a hő hatására szépen összesnek és villával már könnyen össze tudod zúzni és  hozzá tudod keverni a krémhez.

Mikrohullámú sütő használata esetén érdemes a kész túrókrémet még kicsit betenni a hűtőbe, hogy kellemesen hűvös legyen. Bár erre a verzióra kicsit várni kell, azonban annyival jobb a turmixolt gyümölcsöshöz képest, hogy nem sérülnek (vagy legalábbis nem olyan mértékben) a gyümölcsben található rostok.

Bármilyen (hozzáadott cukrot nem tartalmazó vagy édesítőszerrel készített) lekvárt, gyümölcsöt tehetsz bele, de eheted simán csak fahéjjal is, úgy is nagyon finom.

Én a következő verziókat csináltam eddig: fahéjas; házi (hozzáadott cukrot nem tartalmazó) szilvalekváros és fahéjas; fahéjas-szilvás, áfonyás, epres, epres-banános, áfonyás-banános, banános, őszibarackos, sárgabarackos, répás-sárgabarackos/őszibarackos (max. egy közepes sárgarépa ajánlott a 2 adaghoz), vegyes gyümölcsös (áfonya, szeder, málna), fahéjas-almás, körtés, fahéjas-körtés, vaníliás, citromos (egy egész citrom reszelt héját és egy fél citrom felét szoktam használni a 2 adaghoz).

Annak függvényében, hogy milyen és mennyi gyümölcsöt/lekvárt teszel bele, annak megfelelően változik a szénhidráttartalma. Én általában le szoktam mérni a gyümölcsöt, annak érdekében, hogy a túrókrém megfelelő mennyiségű szénhidrátot tartalmazzon. Ha nincs mérleged, vagy számodra nem olyan lényeges a szénhidrát mennyisége, akkor javaslom, hogy almából, banánból, őszibarackból, körtéből 1 közepes méretűt; a bogyós gyümölcsökből kb. egy maroknyit; szilvából és sárgabarackból 3-4 db-ot tegyél bele (a hivatkozott mennyiségek szintén 2 adagra vonatkoznak, és kb. annyit mennyiséget takar, amennyit én is használni szoktam).

 

* Én az Aldiban kapható Milfina laktózmentes krém-tehéntúrót és szintén ilyen márkájú joghurtot szoktam használni.

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr2612680045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása