Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Áldozat nélkül nincs győzelem

Avagy a "Nagyböjt kihívás"

2018. február 12. - huginakcsinaltam

Több, mint 6 éve élek Budapesten, ennek ellenére, a mai napig vidékinek érzem, tartom és mondom magam. Amikor szóba kerül a származásom, szinte mindig elhangzik a számból az, hogy nagyon vidéki vagyok. Egyrészről azért, mert nagyon büszke vagyok rá, másrészről azért, mert tényleg így van.

Ezt mutatja az is, hogy néhány évvel ezelőttig szinte nem volt olyan étel, amit ne kenyérrel (vagy kiflivel, zsömlével) ettem volna, és ha a szervezetem nem kényszerített volna változtatásra, ez bizony ma is így lenne. A mások számára legkiakasztóbb kombinációk a sült krumpli kenyérrel, illetve a túró rudi kiflivel való fogyasztása. Bizarrul hangzik, ugye? :D

Ezen a szokásomon nagyon nehéz volt változtatni, de sikerült. A sikerem kulcsa pedig a Nagyböjt.

Annak ellenére, hogy már legalább 15 éve nem gyakorlom a vallásomat, 3 évvel ezelőtt úgy döntöttem, hogy én bizony böjtölni fogok, ami alatt olyan dologról mondok le, ami számomra fontos, viszont az egészségem érdekében a megvonás szükséges. Így kerek 40 napig nem ettem búzalisztet, illetve olyan ételeket, amelyek tartalmazzák.

Persze bármikor máskor is kiválaszthattam volna, egy akármilyen hosszú időszakot, amikor próbára teszem önmagamat és a kitartásomat. Viszont egyrészről lelkileg nagy segítség volt számomra a tudat, hogy mások is vannak, akik ebben az időszakban megvonnak maguktól számukra fontos dolgokat. Másrészről 40 nap nem a világ vége, de elég hosszú, ahhoz, hogy az embert próbára tegye, és hozzászokjon a változáshoz, viszont elég rövid ahhoz, hogy lássa a végét.

A Nagyböjt megtanított arra, hogy nincs olyan, ami nélkül nem tudok élni, és hogy nincs számomra lehetetlen. Plusz a 40 nap alatt leadtam 3 kilót, amit később sem szedtem vissza.

2015-ben piszok nehéz volt, a következő évben viszont már annyira könnyen ment a búzamentes időszak, hogy 2017-ben nehezebb kellett*, így a panaszkodásról és a húsról mondtam le. Az idén új kihívást kerestem magamnak, ami kapcsolódik az újévi "nemfogadalmamhoz"  (lásd.: itt).

Most a hétvégi internethasználatról mondok le. Hogy miért erről? Azért, mert én is azok közé tartozom, akiknél a net használata ma már szinte pótcselekvés, és napi több órát lógok rajta. Ezt az időt hétvégente inkább a családommal töltöm, olvasok vagy elmegyek futni. Hogy miért csak hétvégén? Mert alapvetően nem tartom rossz dolognak, csak ebben is ismerni és tartani kell a mértéket, és mert több időt kell szánnom érdemi kikapcsolódásra.

Ha Neked is van olyan szokásod, amin szeretnél változtatni/elhagyni, és az újévi fogadalmad betartása már kudarcba fulladt, akkor tarts velem és ebben az évben Te is böjtölj! Mondj le valami olyan dologról, ami az életed szerves része, viszont egészségesebb lennél nélküle (pl.: szokj le 40 napra a cigiről, a cukros kávéról, a sütiről stb.). 

Legyen ez egy negyven napos kihívás! Én a tapasztalataimról minden héten beszámolok majd a facebook oldalamon és Instagramon! ;)

Kezdés dátuma: február 14.

Befejezés dátuma: március 29.

HAJRÁ! ;)

 

 

*Manapság már nagyon ritkán fogyasztok pékárut, ha mégis, akkor is csak olyat, amit én magam készítek (recept itt és itt).

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr4013628380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása