Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Túrótorta

2017. július 19. - huginakcsinaltam

Akik ismernek tudják, hogy nagyon szeretek enni és nagyon édesszájú vagyok, így is nem telik el nap úgy, hogy ne egyek valami desszertet (ha más nem akkor valamilyen cukormentes csokit vagy cukorkát, persze szigorúan csak mértékkel és tartózkodással).

Nagyon kevés időt tudok a konyhában tölteni, és a sütés sajnálatos módon nem is az erősségem. De van egy nagyon jó receptem, ami nagyon egyszerűen és gyorsan elkészíthető, továbbá szénhidrátban szegény, fehérjében viszont gazdag és nagyon sokféleképpen elkészíthető (az instagramon többféle variációról láthattok képeket) :)

 Hozzávalók:

- 250 g laktózmentes túró*

- 2 evőkanál liszt** 

- 1 tojás és egy tojás fehérje***

- 5 evőkanál eritrit****

- feltét ízlés (és a hűtő tartalma) szerint

 Elkészítés:

Először a túrót alaposan keverd össze az eritrittel, majd kóstold meg, hogy ízlik-e (ha nem elég édes adj még hozzá eritritet, ha túl édes, akkor túrót). Szigorúan a kóstolás után keverd hozzá a tojást és a lisztet (a tojást nem kell felverni). Ha alaposan összekeverted a hozzávalókat egy elég sűrű masszát kell kapnod. A tésztát öntsd egy sütőpapírral bélelt tepsibe (én egy 28 cm átmérőjű tortaformába szoktam), ízesítsd/díszítsd tetszőlegesen (gyümölccsel vagy dzsemmel). Előmelegített sütőben, alacsony hőmérsékleten (kb. 170 fokon) süsd meg. 

Sajnos a sütőtől is függ, hogy mennyi ideig kell sütni (nekem kb. 40 perc). A tetején látni fogod, hogy épp hogyan áll (ha még mozog a teteje , akkor biztos, hogy nem jó). Ha már szilárdnak látszik a teteje, akkor végezz "tűpróbát" (ha szükséges akkor ezt többször is megteheted), azaz egy fogpiszkálót szúrj a közepébe: ha a tészta még ráragad, akkor még sütni kell :)

 Jó étvágyat! :)

Tippek:

*Én az Aldiban kapható, Milfina laktózmentes krém-tehéntúróból szoktam csinálni, de próbáltam már hagyományos túróból is, azzal is nagyon finom :)

**Gyakorlatilag bármilyen lisztet használhatsz hozzá (a recept szerinti 2 evőkanál kb. 30 g lisztet jelent).

***Ha nincs problémád a tojással és/vagy a koleszterinnel (és sajnálod kidobni a tojás sárgáját), akkor egészen nyugodtan beleteheted a második tojásnak  a sárgáját is. Én egy időben csak 2 tojás fehérjéből csináltam, úgy is szuper lett.

****Én általában eritritet szoktam használni, mert a glikémiás indexe és ch tartalma 0, de bármilyen más édesítőt is használhatsz helyette (csak mindig légy figyelemmel a ch mértékére). Mivel az eritrit elég drága, és a nátrium-ciklamát, illetve nátrium-szacharin tartalmú édesítőszereknek önmagukban - szerintem - nagyon mesterséges ízük van, alternatív megoldásként sokszor a kettő keverését szoktam alkalmazni, azaz kb. fele-fele arányban teszek a desszertekhez (pl.: a fenti recept esetében az 5 kanál eritrit helyett tehetsz bele 2 kanál eritrit és 15 cseppet a Polisweet édesítőszerből).

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr9012673401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása