Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

2018. július 16. - huginakcsinaltam

A múltkori túró alapú fánknak van ám sós változata is, ami nálunk nagy kedvenc. Fogyasszátok egészséggel! ;)

Hozzávalók:

- 250 g krém állagú túró

- 1 egész (közepes méretű) tojás

- 45 g zabliszt

- 75 g búzasikér

- egy nagy csipet só

- kb. 1/3 tk sütőpor vagy szódabikarbóna

- 100 g reszelt sajt (nekem trappista)

+ egy felvert tojás (a pogik tetejének megkenéséhez, de ez akár el is hagyható)

Elkészítés:

A tészta száraz hozzávalóit alaposan összekeverem, majd hozzáadom/hozzákeverem a túrót és a tojást. Ezt követően lisztezett felületen jól nyújtható tésztát gyúrok, kb. 0,5-1 cm vastagságúra nyújtom, majd (egy feles pohár segítségével) kiszaggatom. A nyújtás közben is meghintem (mindkét oldalát) egy kis liszttel, és a szaggatásnál a poharat minden darabnál belemártottam a lisztbe/sikérbe, hogy ne ragadjon.

A pogikat sütőpapírral bélelt tepsire teszem, a tetejüket megkenem a felvert tojással, majd megszóróm sajttal. 200 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütöm.

Nekem sajnos nem süt teljesen egyenletesen a sütőm, a bal felső sarokban mindig kicsit hamarabb elkészülnek, így amikor ott már szépnek látom, megfordítom, 180 fokra leveszem a hőmérsékletet (onnan már alig 5 perc kellett ahhoz, hogy elkészüljön) és készre sütöm.

Jó étvágyat!

img_20180702_160248_1.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr1214107583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása