Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Sütőben sült mini fánk

2018. július 12. - huginakcsinaltam

Nekem fánk, másnak talán nem annyira, de mindenesetre nagyon finom! ;) Eredetileg szerettem volna megtölteni zab alapú csokis pudinggal, de túl hígra sikerült, így mártogatós lett belőle :D A gluténmentes változat még tesztelés alatt van. ;)

Hozzávalók a tésztához:

- 250 g krém állagú túró

- 1 egész (közepes méretű) tojás

- 45 g zabliszt

- 75 g búzasikér

- 10 ek eritrit (vagy ízlés szerint más édesítő)

- kb. 1/3 tk sütőpor vagy szódabikarbóna

Hozzávalók a mártogatóshoz:

- 50 g zabliszt

- 150 g víz

- 5 ek eritrit vagy ízlés szerint más édesítő

- 2 ek holland kakaópor

Elkészítés:

A tészta száraz hozzávalóit alaposan összekeverem, majd hozzáadom/hozzákeverem a túrót és a tojást. Ezt követően lisztezett felületen jól nyújtható tésztát gyúrok, kb. 0,5-1 cm vastagságúra nyújtom, majd (egy feles pohár segítségével) kiszaggatom. A nyújtás közben is meghintem (mindkét oldalát) egy kis liszttel, és a szaggatásnál a poharat minden darabnál belemártottam a lisztbe/sikérbe, hogy ne ragadjon.

A kis fánkokat sütőpapírral bélelt tepsire teszem, majd 200 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütöm. Nekem sajnos nem süt teljesen egyenletesen a sütőm, a bal felső sarokban mindig kicsit hamarabb elkészülnek, így amikor ott már szépnek látom, megfordítom, 180 fokra leveszem a hőmérsékletet (onnan már alig 5 perc kellett ahhoz, hogy elkészüljön) és készre sütöm.

A csokiszósz hozzávalóit egy lábosban alaposan összekeverem, majd alacsony hőfokon (többször megkeverve) tetszőleges sűrűségűre főzöm. 

Jó étvágyat!

 img_20180701_200133_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr714107549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása