Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Útravaló az életmódváltáshoz

2017. október 25. - huginakcsinaltam

“Na, hogy sikerült? Nehezeket kérdezett?" Jellemzően ilyen, és ehhez hasonló kérdéseket tettek fel a szaktársaim az egyetemi vizsgáim után. "Nem." – válaszoltam én rendszerint. De miért is lenne az bármilyen kérdés – még ha sokszor egy adag szerencse is kell hozzá –, ha az ember tudja rá a választ? Sokszor jut ez az eszembe, amikor azt kérdezik tőlem, hogy nehéz-e folyamatosan diétázni. Nem. Ma már nem. De nem volt ez mindig így.

Eleinte nagyon nehéz volt. Nehéz, mert még sok mindent nem tudtam. Nem tudtam azt, hogy mit, mikor, mennyit szabad vagy kell ennem, azt, hogy miért nem lassú felszívódású a gyümölcs, ha egyszer alacsony a glikémiás indexe, és még sorolhatnám. Ma már minden szükséges információ a birtokomban van, hiszen ismerem a szervezetem alapvető szükségleteit, az egyes ételekre adott reakcióit, valamint az egészséges táplálkozás alapelveit. És ami talán még ennél is fontosabb, elfogadtam a helyzetet, és nagyon szeretem az életmódomat. 

Amikor 4 éve kiderült, hogy inzulinrezisztens vagyok, és néhány éven belül úgy nézhetek ki, mint egy Danny De Vito imitátor*, tudtam, hogy sajnos muszáj lesz gyökeresen megváltoztatni az életvitelemet. Nagyon elkeseredtem, hiszen mégiscsak a korábbi jól megszokott, kényelmes életemnek kellett búcsút intenem. A veszteségemet a "gyász" öt szakaszán (tagadás, harag, alkudozás, depresszió, elfogadás) keresztül dolgoztam fel. Most viszont büszkén mondhatom, hogy ami kezdetben nehéz volt, az ma már rutin! :)

Most megosztom Veletek azt, hogy nekem mi segít a mindennapokban.

  1. ELHATÁROZÁS

Az életmódváltás nem 1-2 hétre vagy hónapra szól. Ez nem egy fogyókúra vagy egy hangzatos, divatos diétairányzat. Ez egy egész életre szóló döntés. Eldöntöd, hogy MOSTANTÓL nem enni fogsz, hanem TÁPLÁLNI a szervezetedet. Igen MOSTANTÓL! Nem holnaptól, nem hétfőtől, nem elsejétől, nem karácsony után, nem újévtől stb.! MOSTANTÓL! Nagyon fontos továbbá, hogy ne etesd, hanem TÁPLÁLD a szervezetedet a számára szükséges és értékes táplálékokkal.

  1. RENDSZER

Ha végre elhatároztad magad, akkor alakítsd ki a számodra leginkább megfelelő rendszert az életedben. Gondold végig mely napokon, mennyi időt tudsz főzésre, edzésre szánni, mikor tudsz elmenni bevásárolni, válassz egy napot, amikor megírod a heti menüt és hozzá a bevásárlólistát stb. Nem lesz egyszerű és valószínűleg kompromisszumot kell kötni magaddal, illetve a családoddal, de hidd el: sikerülni fog! Ha nekem megy, Neked is menni fog! 

  1. RUGALMASSÁG

Légy kellően rugalmas, mert sok előre nem látható nehézségbe fogsz majd ütközni (pl.: otthon hagyod az ebédedet, nem tudsz minden hozzávalót beszerezni az előre eltervezett menühöz, sokan nem értik majd mit is csinálsz stb.). Ha dől a rendszer, tudnod kell alkalmazkodni a kialakult helyzethez és persze a környezetedhez. 

 + Légy türelmes magaddal, a környezeteddel és csináld fokozatosan! ;)

Ha segítségre van szükséged itt megtalálsz! ;)

 img_20171022_130736_1.jpg

*Félreértés ne essék, IMÁDOM a pasast! :) Fantasztikus színész, de nőként, nem rá szeretnék hasonlítani, ha van választási lehetőségem! :D ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr3212931817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása