Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Brownie

Miből lesz a cserebogár, avagy egy cukkini élete

2017. szeptember 02. - huginakcsinaltam

Korábban soha nem gondoltam volna, hogy én valaha sütni fogok, azt meg főleg nem, hogy a sütikbe is zöldséget teszek majd. Az elmúlt néhány évben sok minden megváltozott, de enni még mindig szeretek, főleg akkor, ha ilyen és ehhez hasonló finomságokról van szó. Ne ijedjetek meg! Nincs cukkini íze! :)

Hozzávalók:

- 1 cukkini (kb. 300 g)

- 30 g kókuszreszelék

- 20 g zabliszt (vagy bármilyen egyéb tk./gluténmentes liszt vagy ledarált gluténmentes zabpehely)

- 2 evőkanál zsírszegény kakaópor/holland kakaópor

- 4 evőkanál eritrit (vagy helyette 2 evőkanál eritrit és 25 csepp Polisweet édesítő)

- 2 tojás fehérje (vagy egy egész tojás)

Elkészítés

A cukkini két végét vágd le, majd hámozd meg, és apró lyukú reszelőn reszeld le/turmixold le. A száraz hozzávalókat (azaz a kókuszreszeléket, a lisztet, a kakaóport és az eritritet) egy tálban jól keverd össze, majd add hozzá a cukkinit és ezzel is keverd el alaposan. Ha ezzel készen vagy, kóstold meg, hogy elég édes-e (ha nem, akkor még tegyél hozzá ízlés szerint édesítőt). Ezután már csak a tojás fehérjéket (vagy az egész tojást) kell hozzákeverned. A tojást nem szükséges felverni, elég csak egyszerűen (alaposan) belekeverni a tésztába. Amennyiben van rá lehetőséged, akkor egy botmixerrel (a formába öntés előtt) még egyszer turmixold át (így jobb lesz az állaga, de ha ez a lépés kimarad, akkor sincs belőle probléma).

Ezután a masszát öntsd egy sütőpapírral bélelt formába/tepsibe (én egy 18 cm átmérőjű kerek tortaformába szoktam), majd előmelegített sütőben alacsony lángon/hőfokon/fokozaton (kb. 170 fokon) süsd meg. Kb. 30-40 perc után végezz rajta tűpróbát (azaz dugj a közepébe és ellenőrizd, hogy ráragad-e a tészta). Amikor a tészta már nem ragad a fogpiszkálóra (egy kicsit akkor is megszínezi a kakaó, ha már elkészült) vedd ki a sütőből és hagyd a formában kihűlni.

Tálalás előtt díszítheted apróra vágott cukormentes étcsokival, dióval vagy mandulával.

Jó étvágyat!

 brownie.jpg

Tippek:

Ha kicsit szeretnéd feldobni, akkor még sütés előtt a masszába keverhetsz (ízlés szerint) egy kis rum aromát (én 1-2 kiskanálnyit szoktam, attól függően, hogy milyen márkájú aromát tudtam venni), és/vagy mazsolát (a mazsolával persze kicsit nő a szénhidrát mennyisége).

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr7212797666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása