Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Túrós zabkása

2017. augusztus 08. - huginakcsinaltam

Az utóbbi egy évben a túró fontos részévé vált az étrendemnek, mivel sok sós és édes ételnek is remek alapanyaga. Most megmutatom a kedvenc túrós zabkásám receptjét. 

Hozzávalók (4 adaghoz):

- 200 g (gluténmentes) zabpehely

- 400 ml víz

- 13 evőkanál eritrit (vagy 6 evőkanál eritrit és 45 csepp Polisweet édesítő)

- 250 g (laktózmentes) túró* 

+ ízesítés: kókuszreszelék vagy 1 citrom reszelt héja

 Elkészítés:

A hozzávalókat egy lábosban keverd össze és alacsony lángon/hőfokon/fokozaton melegítsd addig, amíg számodra ideális állagúra nem sűrűsödik, közben többször keverd meg**. Én addig szoktam melegíteni, amíg "folyékony" puding szerű lesz az állaga. Mindenképpen várd meg, amíg kihűl, aztán tedd be a hűtőbe, és lehetőség szerint egy éjszakát hagyd állni a hűtőben (szerintem csak hidegen igazán finom). 

Ha kókuszosat csinálsz azt jobb, ha csak közvetlenül a fogyasztás előtt teszed bele.

Jó étvágyat! 

 

 *Én az Aldiban kapható laktózmentes Milfina krém-tehéntúrót szoktam használni.

**Fontos, hogy a zab hő hatására kezdi kiengedni magából azt az anyagot, amitől felveszi a kása állagot. Nem kell felforralni (ha egyet bugyog akkor mindenképpen vedd le a tűzről, mert biztos, hogy elkészült).  Nekem hagyományos gáztűzhelyem van, és a legalacsonyabb lángon szoktam készíteni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr1612726522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása