Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Ha liba legyen kövér...

2017. július 19. - huginakcsinaltam

....mondja mindig Édesapám, és igaza is van. Azonban arra rá kellett jönnöm, hogy annak a bizonyos kövér libának is csak addig szabad nyújtózkodnia, ameddig a takarója ér (különben kilóg a lúdláb, akarom mondani a lóláb :D).

A diétám miatt az elmúlt néhány évben már elég sokszor kerültem - számomra - kellemetlen helyzetbe, mert a rokonoknak, barátoknak, munkatársaknak stb. is hozzá kellett szoknia ahhoz, hogy nem ehetek akármit. Kezdetben, mivel nem akartam megbántani senkit, és úgy gondoltam nem lehet gond egy-két diétába nem illő falatból, rendszeresen elfogadtam az általuk kínált finomságokat. Amivel alapvetően nem is lenne gond, csak egyrészről elég sok ilyen alkalom adódik, másrészről - a liba mindig legyen kövér elv alapján - abból az egy-két falatból rendszerint sokkal több lett. Aztán jött a kellemetlen teltségérzet, rosszullét, bűntudat stb..

Az utóbbi 4 év tapasztalatai alapján úgy gondolom, hogy törekedni kell a lehető legváltozatosabb étrend kialakítására, kerülni kell a szélsőséges megoldásokat, és csak annyit szabad megengedni magunknak, ami nem okozhat problémát (és/vagy feltétlenül szükséges)*. 

Azaz alkalmanként megengedhetsz magadnak "pihenőket"**, de csak olyan élelmiszer tekintetében, amitől biztosan nem leszel rosszul, nem fogsz utána sóvárogni, illetve szigorúan tartózkodással és mértékkel (azonban a tartózkodás nem az asztal alatt, a mérték pedig nem a vödör). Ez egy nagyon hosszú (élethosszig tartó) út, amelyen szerintem - legalábbis nekem - könnyebb folyamatosan menni, mint megállni és újra elindulni. 

 

*Az egy órás edzés utáni 10 g gyors felszívódású ch-ot csoki formájában szoktam bevinni a szervezetembe (rendszerint egy fél Sport szeletet vagy egy fél Kapucíner formájában), de más "pihenőm" (2016. szeptember óta) nincs, mivel én képtelen vagyok ellenállni :)

**Több oldalon olvastam az ún. "csalónapról", de én szándékosan nem használtam ezt a kifejezést, mert egyrészről én nem vagyok csaló (bár ha társasjátékról vagy kártyáról van szó, a családtagjaim lehet mást mondanának :D), másrészről szerintem nem is túl szép kifejezés, és elveszi csak az ember kedvét, pedig a lényeg az, hogy a diéta közben is jól érezd magad. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr8812675167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása