Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Proteines süti

2018. május 05. - huginakcsinaltam

Az alapötlet ugyan nem az enyém, viszont a "saját képemre" alakítottam át a receptet. Mi imádjuk, mert nagyon finom, laktató, gyors és nem lehet elrontani! :) Az egyetlen hibája, hogy viszonylag magas a zsírtartalma, így én egyszerre maximum kettőt ehetek belőle (de annyi elég is szokott lenni).Csak ajánlani tudom! ;)

Hozzávalók 

- 6 egész tojás

- 2 ek zabliszt (gluténmentes zabliszt is használható)

- 2 ek sikér (helyette használható zabliszt vagy más liszt is)

- 4 ek kakaópor

- 4 ek fehérjepor (helyettesíthető liszttel vagy akár kakaóporral is, de kakaópor esetén az édesítő mennyiségét is emelni kell)

- 8 ek eritrit (vagy helyette más édesítőszer ízlés szerint)

- fél kk sütőpor (elhagyható)

Elkészítés

A fenti hozzávalókat robotgéppel alaposan összekeverem  (de habverővel vagy egy villával is meg lehet csinálni).

A sűrű masszából két kanállal belekanalazok egy vízzel átöblített bögrébe és mikróban 60-80 másodperc alatt 450-500 W-on megsütöm. Akkor lesz jó, ha a tészta a bögre oldalától már legalább egy kis részen elválik. A sütit egy villa vagy kanál segítségével nagyon könnyen ki lehet fordítani a bögréből. 

Ezt a műveletet addig folytatom, amíg el nem fogy az összes massza. Én mindig ugyanabban az egy bögrében sütöm ki egymás után a sütiket. Amikor kiszedtem a bögréből az éppen aktuálisan megsütött sütit előbb a bögrét kívülről leöblítem és lehűtöm folyó víz alatt, majd a belsejét is átmosom, és még amikor vizes a belseje* belekanalazom a következő adagot. Ez egyrészről azért fontos, mert nem ragad bele, másrészről azért, mert amíg még frissen van elmosva nincs nagy munka vele. ;)

Nekem kb. 12 db süti jön ki ebből az adagból. Ha meg tudok belőle menteni néhányat másnapra, akkor a hűtőben szoktam tárolni.

A süti magában talán picit "fojtós"  (bár mi így is nagyon szeretjük), ezért rendszerint megkenjük valamivel, pl.:

- csoki krémmel (6 ek kakaóport keverek össze 12 ek por eritrittel és annyi vízzel, hogy könnyen kenhető, de sűrű masszát kapjak)

- mogyoróvajjal

- hozzáadott cukrot nem tartalmazó lekvárral (szamócás vagy málnás-szedres vagy barackos)

- mogyoróvajjal és lekvárral

Jó étvágyat!

img_20180422_193621_1.jpg

*A vizet kiöntöm belőle, de ha egy pici marad az alján nem baj.

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr9713890848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása