Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Csúnya, aki sovány!

2018. április 09. - huginakcsinaltam

Régebben gyakran próbáltak ezzel a "fantasztikus" közhellyel vigasztalni, amikor el voltam szontyolodva az alakom miatt. Ilyenkor mindig ugyanaz a kérdés járt a fejemben: MIÉRT? AKI KÖVÉR, AZ TALÁN SZÉP?

Az, hogy kinek mi a szép, a csinos, a vonzó, az ideális stb. teljesen szubjektív. Arról nem is beszélve, hogy a szépségideálok mindig változnak. Ennek ellenére szinte mindenkit csak az érdekel, hogy mások mit gondolnak róla, hogy elég jó csajnak/pasinak, stílusosnak, szexinek stb. gondolják-e. Így nem véletlen, hogy - sajnos - a legtöbben a külsőségek miatt döntenek az életmódváltás mellett. Szerintem nagyon rosszul teszik!

Nem leszek álszent, bevallom őszintén, hogy én is beleestem ebbe a hibába!

Orvosi utasításra, az inzulinrezisztencia miatt kezdtem bele a 160 g ch diétába, azonban, amikor rájöttem, hogy ezzel a diétával fogyni lehet, rövid idő után már csak az érdekelt, hogy minél előbb, minél több kilótól megszabaduljak. Mániákus kapcsolatba kerültem a mérlegünkkel. Rituális módon minden reggel és este a megváltást várva álltam rá. Kitörő ujjongás volt minden egyes alkalommal, amikor akár 0,5-1 kilóval is kevesebbet mutatott, mint előző este. Viszont akár az egész napomat is tönkre tudta tenni az, ha csak egy grammal is nagyobb számot láttam a kijelzőn, mint amit szerettem volna. És nem egyszer fordult elő, hogy Nutellába vagy sajtburgerbe fojtottam a bánatomat esténként, ha 2 kg-val több voltam, mint reggel. Persze utána jött az önutálat, a bűntudat, a sírás, a veszekedés stb. És volt olyan is, amikor egy kocka csokit sem mertem megenni, mert rögtön azt éreztem, hogy szétreped a hasamon a nadrág. Hiába mentek le rólam a kilók, nem láttam magam elég soványnak, és nem voltam elégedett a számokkal sem. Mindig újabb és újabb célokat tűztem ki magam elé. Soha véget nem érő küzdelemnek tűnt...és igazából az is volt.

Biztos vagyok benne, hogy azok közül, akik ezt olvassák, többen tudják, hogy milyen érzés ebben az ördögi körben lenni. Most elárulok egy titkot, ami remélem, hogy segíteni fog:

SOHA NEM LESZEL ELÉG CSINOS/SOVÁNY/IZMOS STB.!

Nem a szeretteid, a barátaid, a kollégáid, az ismerőseid vagy az utcán melletted elsétáló idegenek szemében. Hanem a saját magadéban! Amíg csak az ideális testsúly/külső/testzsír százalék stb. motivál, soha nem leszel elég jó magadnak! Szomorú tény, de így van. Amíg csak a külsőd megváltoztatása a célod nem tudod élvezni igazán az étkezéseket, nem tudod megenni az ebédedet, hogy ne számold ki grammra pontosan, hogy mennyit is ettél, nem tudsz megenni egy kocka cukormentes csokit sem anélkül, hogy ne lenne bűntudatod...

ENGEDD EL!

Tudom, hogy a mai szörnyen külsőséges világban ez nagyon-nagyon nehéz, illetve azt is, hogy ez a legkézenfekvőbb és leglátványosabb motiváció, de van ennél sokkal-sokkal fontosabb is. Ha csak a külsődre koncentrálsz, akkor elvész az egész életmódnak a lényege! Mégpedig az, hogy jól érezd magad a bőrödben! Hogyan tudnád élvezni az életedet, ha folyton marcangolod és/vagy kínzod magad és mindent megvonsz magadtól? Tudom, hogy miről beszélek, mert keresztülmentem rajta.

Azonban egy kis 7 mm-es epekőnek köszönhetően megváltozott az egészhez való hozzáállásom! Hogy miért? Mert az epehólyag eltávolító műtétem után, amikor annyira feszített a mellkasom, hogy azt hittem megfulladok, amikor napokon keresztül minden egyes mozdulatnál éreztem, ahogy a belsőszerveim egymáson csúszkálnak, amikor 2 hétig kizárólag a hátamon voltam képes aludni, mert különben a jobbra-balra "folyó" gyomrom nyomta a tüdőmet, csak egyetlen dologra tudtam gondolni:

ÉN MÁR NEM AKAROK SEMMI MÁST, CSAK ÚJRA EGÉSZSÉGES LENNI!

Azóta ez az egyetlen dolog, ami motivál! Elmúlt a bűntudatom, nem érzek kényszert, hogy mindent mániákusan kiszámoljak, nem méregetem magam sem a mérlegen, sem a centivel! És végre a rengeted szabállyal, korláttal együtt is szabadnak érzem magam. Már nem teher számomra sem az életmódom, sem a súlyom, sem a külsőm! Az, hogy mikor, mit és mennyit eszek, kizárólag az határozza meg, hogy az egészségemet szolgálja-e és jól érezem-e magamat tőle!

Egészséges akarj lenne!

Ha egészségesen élsz, hidd el, a külsőd is megváltozik majd! ;)

 Ha tetszett a bejegyzés, és nem szeretnél lemaradni semmiről, akkor kövess Facebook-on vagy Instagram-on (szonyizsuzsi)! ;)

img_20171026_121834_1_1.jpg 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr3413628534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása