Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Az örök kedvenc

Bolognai Zsuzsi konyhájából

2017. augusztus 02. - huginakcsinaltam

Vannak dolgok, amelyeket képtelen vagyok megunni. Ezek közé tartozik a bolognai is. Mutatom, hogy én hogyan szoktam (egyszerűen és zsírmentesen) csinálni.

Hozzávalók (2 adaghoz):

- 250 g darált pulykamell

- 3 nagyobb, kockára vágott paradicsom

- 1 közepes fej, kockára vágott hagyma

- 2 teáskanál szárított (morzsolt) oregánó

- 1 evőkanál szárított (morzsolt) bazsalikom

- só és bors ízlés szerint

- víz

 

Elkészítés:

A hagymát tedd egy lábosba, sózd meg (én 2 nagy csipetet szoktam rátenni), majd adj hozzá kb. 3-4 evőkanál vízet és fedő alatt alacsony lángon/hőfokon/fokozaton párold üvegesre. Ha kész, akkor add hozzá a pulykamellet, és párold (ugyanezen a hőfokon) addig, amíg szépen ki nem fehéredik a hús (a fedő nem kell ilyenkor rá). Érdemes folyamatosan kavargatni, hogy ne legyenek benne nagy húsgombócok. Miután kifehéredett a hús add hozzá a paradicsomot, kb. 1 dl vizet, ízlés szerint sót, borsot (lehetőség szerint legyen frissen őrült) és az oregánót. Ezután tedd a lábosra a fedőt és főzd addig, amíg a paradicsom szépen szét nem fő, illetve kellő sűrűségű nem lesz a szósz. Én kb. 20 percig szoktam főzni közepes lángon/hőmérsékleten/fokozaton. Ha kész, add hozzá a bazsalikomot és már öntheted is a kifőzött tésztára. A tetejére tálalás előtt tehetsz még egy kis sajtot (én laktózmentes mozzarellát szoktam mostanában).

Jó étvágyat!

bolognai.jpg 

 Tippek:

Még finomabb, ha friss fűszereket használsz, illetve adhatsz még hozzá 2-3 kisebb gerezd fokhagymát is (zúzva vagy kis szeletekre vágva).

Ha akad a hűtőben, akkor karikára vágott fekete olajbogyót is szoktam beletenni (ezt csak a végén, amikor már csak kb. 5 percig kell főzni).

Akkor igazán finom, ha illatos, azaz érett (természetesen nem túlérett) paradicsomot tudsz használni hozzá. Télen sűrített paradicsommal helyettesítheted a friss paradicsomot.

Ha esetleg kicsit elsóztad egy kevés édesítővel tudod ellensúlyozni a sós ízt (persze van az mértékű elsózás, amin már ez sem segít... sajnos tapasztalat :D)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr7712705081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása