Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Olasz padlizsán

2017. július 23. - huginakcsinaltam

Nagyon szeretem az olasz konyha ízvilágát, így nagyon sokszor készítek ilyen ihletésű ételeket. Íme az egyik! :)

Hozzávalók (1 adaghoz):

- 1 közepes méretű padlizsán

- 100 g sűrített paradicsom*

- 1 gerezd (zúzott) fokhagyma

- 1 nagy csipet só

- 1 nagy csipet bors

- 1 teáskanál oregánó

- 1 teáskanál bazsalikom

- 1 teáskanál majoránna

- 100 g laktózmentes mozzarella**

- néhány szem fekete/zöld olívabogyó (elhagyható)

 

Elkészítés:

A padlizsánt mosd meg, majd vágd le a két végét. A megmosott és nemkívánatos elemektől megszabadított padlizsánt szeleteld fel hosszában kb. fél centi vastagságúra és helyezd egy sütőpapírral bélelt tepsibe (mindegy, hogy milyen távolságra vannak egymástól a szeletek). 

A sűrített paradicsomot a fűszerekkel alaposan keverd össze, majd kend rá a padlizsánszeletekre. Ezután tedd a szeletek tetejére a karirkára vágott olívabogyókat és aztán mozzarellát is. 

Előmelegített sütőben alacsony hőfokon/fokozaton (kb. 170 fokon) süsd addig, amíg a sajt szép aranybarnára nem sül a tetején. Ha kész, akkor már tálalhatod is.

Jó étvágyat!

olasz_padlizsan.jpg

 

Tippek:

Még finomabb, ha nem sűrített paradicsomot használsz, hanem a friss paradicsomot Te magad pürésíted, azaz leturmixolod vagy lereszeled, de akár apró kockákra vágva is a padlizsán tetejére teheted. Én néha egy evőkanál cukormentes ketchupot is hozzá szoktam keverni a szószhoz, biztos, ami biztos alapon. 

Mielőtt a szószt rákened a padlizsánra, kóstold meg, hogy ízlik-e. 

Ha esetleg sózás közben megszalad a kezed (velem már megesett néhányszor), akkor paradicsom vagy ketchup vagy egy kis édesítőszer hozzáadásával tudod ellensúlyozni a sós ízt.

Ha nincs fokhagymazúzód, akkor sajtreszelőn is lereszelheted a fokhagymát.

 

 

 

* Lehet kicsit több, vagy kicsit kevesebb is, nincs kőbe vésve.

**Én Szarvasi (laktózmentes) mozzarellát szoktam használni, azt amelyik már előre fel van szeletelve.

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr4212682933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása