Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Mustáros csirkemell

2018. január 06. - huginakcsinaltam

A csirkemell nálunk nagyon gyakorik vendég az asztalon, többek között azért, mert nagyon szeretjük, és mert sokféleképpen el lehet készíteni. Ezt a receptet az anyósomtól tanultam, amiért most is nagyon hálás vagyok, mivel még mindig nagy kedvenc! :)

Hozzávalók:

- 1 nagyobb csirkemell (filé)

- 250 g natúr joghurt vagy tejföl

- 1-2 ek mustár

- só ízlés szerint (nekem kb. 2 nagy csipet)

- 1-2 dl víz

Elkészítés:

A csirkemellet szeleteld fel tetszés szerint. Én tenyérnyi nagyságú és kb. 1 cm vastagságú szeletekre szoktam. A joghurtot vagy a tejfölt  alaposan keverd el a mustárral és a sóval. Ebbe a "szószba" tedd bele a felszeletelt húst és hagyd benne állni legalább 1 órát*.

Ezután a mustáros húst tedd egy tepsibe vagy egy tűzálló tálba, a maradék mustáros joghurtot/tejfölt öntsd a tetejére. Ezt követően öntsd alá/rá a vizet, majd a tepsit/tálat fedd be alufóliával úgy, hogy a gőz ne tudjon kiszökni alóla. A húst előmelegített sütőben - a fólia alatt - először párold meg (kb. 160 fokon). Az, hogy mennyi idő alatt párolódik meg az függ attól is, hogy milyen vastagságúra szeletelted a húst, illetve, hogy - jobb szót nem tudok - mennyire idős a csirke. Én  kb. 70 percig szoktam az alufólia alatt sütni (párolni). De mindig leellenőrzöm,  hogy kellően puha-e már a hús, mégpedig úgy, hogy kiválasztok egyet és villával megpróbálom elvágni, ha kisebb erőfeszítés nélkül is sikerül, akkor biztosan jó. Ha teljesen átpuhult, akkor vedd le róla a fóliát és kb. 200 fokon még süsd néhány percig (5-10 perc), hogy kapjon egy kis színt és a(z esetlegesen még rajta lévő) felesleges víz elpárologjon róla.

Jó étvágyat!

 img_20180104_204724_1.jpg

Tippek:

Ugyanezt a receptet elkészítheted hallal is.

Még finomabb, ha a hús tetejére karikára vágott hagymát teszel és azzal párolod, majd sütöd meg.

 

 

 

 

 

 

*Ha nagyon sietsz, akkor ezt ki is hagyhatod, ha pedig nagyon ráérsz akár egy éjszakán át is pácolhatod a hűtőben.

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr8313289389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása