Egészséges életmód egyszerűen

huginakcsinaltam

Zabkása

A jutalom a nap kezdetén

2017. július 19. - huginakcsinaltam

Mivel nagyon édesszájú vagyok, így szeretem már korán reggel (8-kor) megjutalmazni magam valami finomsággal. Ezért közel 3 éve szinte minden reggel zabkásával indítom a napomat.

Nem, még nem untam rá! :) A zabkása nekem pont olyan, mint Édesanyám szombati töltött káposztája és vasárnapi húslevese :) (mármint nem ízre, hanem érzésre: egyszerűen megunhatatlan;)).

Most megmutatom a számomra tökéletes zabkása receptjét! Jutalmazd magad reggel Te is ezzel, csak ezért mert megérdemled ;)

Hozzávalók (4 adaghoz):

- 200 g zabpehely

- 400 ml víz

- 8 evőkanál eritrit (vagy 4 evőkanál eritrit és 40 csepp Polisweet édesítő)

- 2 evőkanál zsírszegény kakaópor**

-1 csapott teáskanál fahéj

+ feltét közvetlenül fogyasztás előtt, ízlés szerint*

 Elkészítés:

A hozzávalókat egy lábosban keverd össze és alacsony hőfokon/fokozaton melegítsd addig, amíg számodra ideális állagúra nem sűrűsödik, és közben többször keverd meg**. Én addig szoktam melegíteni, amíg "folyékony" puding szerű lesz az állaga. Mindenképpen várd meg, amíg kihűl, aztán tedd be a hűtőbe, és lehetőség előtt egy éjszakát hagyd állni a hűtőben (szerintem csak hidegen igazán finom). 

Jó étvágyat! 

 

 

*Csak a fantáziád szabhat határokat. Az én kedvenceim: a kókuszreszelék, a rum aroma, a dió, a chia mag, a mák.

**Fontos, hogy a zab hő hatására kezdi kiengedni magából azt az anyagot, amitől felveszi a kása állagot, de nem kell felforralni (ha egyet bugyog akkor mindenképpen vedd le a tűzről, mert biztos, hogy elkészült).  Nekem hagyományos gáztűzhelyem van, és a legalacsonyabb lángon szoktam készíteni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://huginakcsinaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr7112675097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása